*Iemand* maakte me er attent op dat het een schande was dat ik Stephen Fry niet vermeld had onder mijn passies. Ik moet schroomvol toegeven dat mijn zapvinger een feilloos gevoel heeft om van het ene TV kanaal naar het andere te hoppen waarbij, O Verbazing, weer een programma met Stephen opduikt. The Man Is Everywhere. En dan zijn er nog zijn boeken, artikels en audiobooks. Tot mijn grote schaamte moet ik aan dat laatste nog beginnen.

What is there not to like about Mister Fry? Causeur, schrijver, quizmaster en globetrotter. Erudiet en toch bescheiden, immer beleefd en af en toe zonder verpinken een vulgair woord ertussen gooien zonder dat Auntie Beeb’s bleeding censor beep erover struikelt; il faut le faire. Vermoedelijk is dat omdat zelfs een F-woord uit zijn mond nog altijd fijnzinnig literair klinkt.

Er zijn nog prettig gestoorde meisjes die door het Fry-ite virus onherroepelijk besmet zijn, zo blijkt hieronder.

